Over Unisport
Unisport Team Sport
Na drie jaar van het verder ontwikkelen van de Unisport website, was het tijd voor weer een nieuwe uitbreiding - Unisport Team Sport. Een nieuwe afdeling die zich bezighoudt met voetbalclubs en bedrijven die op zoek zijn naar een deskundig advies bij het shoppen naar kleding en shirts voor hun team. Er werd een nieuwe showroom gebouwd, en Unisport Team Sport bracht een nieuwe catalogus uit, geleid door een van de loyale 'spelers' van het snelgroeiende Unisport team.
In 2018 lanceerden we de Unisport Teamtenue Designer als een online service. Dit maakte het voor voetbalclubs, bedrijfs- en vriendenteams van over de hele wereld mogelijk om gemakkelijk tenues voor hun teams te bestellen met volledige flexibiliteit. Naast het aanbieden van premium teamtenues, maakten we het voor werkelijk iedereen mogelijk om gesponsord te worden door Unisport en premium service voor hun team te krijgen.
Van Valby naar Kopenhagen Sydhavnen
Tijdens de winterstop van de Deense Superliga aan het begin van 2010, werkte het volledige Unisport team zich in het zweet. Ditmaal werd er afscheid genomen van Vesterbro, zowel door ons magazijn als de kantoren. We verhuisden namelijk wederom naar een nieuwe thuisbasis, ditmaal aan de Gammel Køge Landevej in Valby, net buiten Kopenhagen.
De snelle groei in Denemarken, in combinatie met de intrede van Unisport in Zweden, Noorwegen, Finland en Nederland, resulteerde in een kort verblijf op deze locatie van slechts drie jaar. In de winter van 2013 konden we verhuizen naar ons prachtige kantoor aan de Bådehavnsgade 38 in Kopenhagen Sydhavnen; de plek die we nu nog steeds ons thuis noemen. In het najaar van 2018 verhuisde ons magazijn naar een grotere faciliteit in Albertslund, dat net buiten Kopenhagen ligt, om toekomstige groei van het bedrijf mogelijk te maken. Eind 2022 dwong de groei in online bestellingen ons opnieuw om naar een groter magazijn te verhuizen. Deze keer kozen we voor de mooie stad Køge, gelegen aan de kust en 39 km ten zuidwesten van Kopenhagen.
Unisport Flagship Stores
Tegen het einde van 2015, vlak voor Kerst, openden we de deuren van onze gloednieuwe Flagship Store in hartje Kopenhagen. Ditmaal was het doel om meer dan alleen een premium voetbalwinkel te creëren; we wilden een volledig unieke voetbalervaring in leven roepen. Met continu veranderende 'initiative areas', een voetbalmuseum in de trappengang, touchscreens om producten te ontdekken en een kooi waarin je schoenen kan uittesten hebben we onze digitale voetbalervaring vertaald naar de echte wereld en dit gecombineerd met de beste aspecten van de fysieke kleinhandel. En hier zijn we extreem trots op.
Tijdens het WK 2018 begonnen onze verkoopcijfers in Frankrijk sterk te groeien. Daarnaast vonden we in het begin van 2019 een perfecte locatie in het hart van Parijs die de thuisbasis werd van onze tweede Flagship Store. We openden de deuren van Unisport Paris aan Rue Berger in de wijk Les Halles in mei 2019 - vlak voor het WK Vrouwen 2019 in Frankrijk.
We besloten om, tegelijkertijd met de opening van onze winkel in Parijs, een nieuwe visuele identiteit te lanceren en ons klassieke logo te vervangen door een nieuwe en moderne versie. Je kan hier meer lezen over de ontwikkeling van het Unisport-logo.
In december 2021 was het tijd om de deuren te openen van onze 3e fysieke winkel in Europa. Deze keer was de locatie Zweden - meer specifiek op Sergels Torg, Sveavägen 2 in Stockholm. Met onze nieuwe flagshipstore van 300 m² waren we klaar om de Zweedse voetballiefhebbers te verwelkomen in een geheel nieuwe wereld van voetbal. De opening van de winkel werd 3 dagen lang in stijl gevierd met leuke voetbalactiviteiten variërend van straatvoetbal tot schotkracht-competities en nog veel meer.
Met prijzen bekroonde e-commerce
We hebben de 'user award' driemaal gewonnen - in 2011, 2012 en 2017. De 'user award' gaat naar het bedrijf dat de meeste stemmen van klanten en beste beoordeling van een Best Practice Review van een jury ontvangt. We wonnen de Social Commerce award in 2012, als resultaat van het combineren van e-commerce en social media.
In 2013 wonnen we zowel de B2C als de E-commerce Gold award als de beste webshop van Denemarken. Door het winnen van die laatste kregen we de kans om de eer van Denemarken op het grote internationale toneel te verdedigen. Ondanks het feit dat we tussen de grootste en beste van Europa stonden, werden we bekroond met Europees Brons, en namen we de derde plaats in van de beste webshops van Europa.
Het daaropvolgende jaar, in 2014, stonden we nogmaals in de spotlights. Ditmaal namen we de Cross Border award mee naar huis. Een prestatie die we herhaalden in 2016. In hetzelfde jaar wonnen we ook de prijs voor beste webshop in Zweden, en stonden we in de Top 3 webshops in Noorwegen. Een bewijs dat ons concept ook in andere landen perfect werkt. Iedere award is een grote erkenning van de kracht van ons team, waarin iedereen hard werkt om het verschil te maken. In 2018 bereikten we de magische grens van 1 miljoen abonnees op YouTube en ontvingen wij de Gouden 1 miljoen YouTube Award. Gevolgd door in 2020 de zilveren YouTube-button te ontvangen voor het bereiken van 100.000 abonnees op ons Franse YouTube-kanaal, minder dan een jaar nadat we het kanaal begonnen.
Van het vroege begin in 1995 tot "'s Werelds Beste Voetbalwinkel"
Het begon allemaal met voetbalshirts in 1995. Vandaag de dag vind je bij ons voetbalshirts van iedere uithoek van de wereld, een gigantisch aanbod van voetbalschoenen en al het andere voetbalgerelateerde wat je maar kan bedenken. Ons team bestaat inmiddels uit meer dan 250 werknemers. We hebben een WebTV-kanaal met meer dan 850 miljoen views, Instagram-, Snapchat, YouTube- en Facebook accounts met meer dan 8 miljoen volgers in totaal, en een dagelijkse stroom van nieuws die je up-to-date houdt over alle nieuwe en fantastische voetbalproducten.
Wij blijven continu in beweging en richten al onze pijlen op verbetering. Wij hebben ons einddoel om "'s Werelds Beste Voetbalwinkel" te worden nog niet bereikt. Een ding is echter zeker: wij doen alles om je de allerbeste ervaring te geven; voor, tijdens, en na je bezoek aan ons. We willen iedereen in de wereld inspireren met onze passie voor voetbal.
Maakt voetbaldromen waar sinds 1995
In 1995 zag Unisport voor het eerst het levenslicht in Denemarken. De aftrap van het bedrijf vond plaats in een klein appartement in Skydebanegade in Kopenhagen, waar Unisport werd opgericht door ondernemer en trouwe Tottenham-fan, Henrik Larsen.
Na slechts een half jaar in dat eerste appartement was het alweer tijd voor een grote verandering. Het toen nog jonge Unisport verhuisde naar een grotere locatie op Istedgade, op slechts een steenworp afstand van de eerdere locatie. Toentertijd hielden we ons al bezig met onze grootste passie: het aanbieden van voetbalshirts van over de hele wereld. De winkel had een sterke aantrekkingskracht op mensen van over de hele wereld, die ons grote assortiment aan voetbalshirts graag wilden verkennen.
Het lange verblijf aan de 'Vesterbro Torv'
Weer een half jaar later bleek de locatie aan de Istedgade te klein geworden voor ons snel groeiende bedrijf. De verhuizers werden dus nogmaals ingeroepen om ditmaal te verhuizen naar de Vesterbrogade 45.
De lat werd nogmaals verlegd toen de winkel op de Vesterbrogade werd uitgebreid met een extra verdieping. Hiermee werd de eerste afdeling van Nike Football in Denemarken een feit. Deze uitbreiding maakte het mogelijk om de droom van een allesomvattende voetbalwinkel te realiseren, aangezien Unisport vanaf dat moment ook voetbalschoenen aan onze langzamerhand steeds trouwer wordende klantenbasis begon te verkopen. Hiermee begon tegelijkertijd de droom om tot de beste voetbalshops in Europa en de wereld te behoren vaste vormen aan te nemen.
Unisport gaat het online avontuur aan
In 2002 was met de oprichting van de website unisport.dk het moment aangebroken om ook de wereld van het internet te bestormen. De online business kwam langzaam op gang, maar met het EK van 2004, de groei van de e-commerce en de ontwikkeling van de Unisport website groeide het aantal klanten gestaag.
In het eerste decennium van dit millennium groeide de e-commerce explosief en in de zomer van 2006 verhuisden we naar Vesterbrogade 15 en 17. De fysieke winkel kreeg ook een nieuwe thuisbasis tegenover de wereldberoemde hoofdingang van Tivoli in Kopenhagen. Spannende tijden in een nieuwe omgeving - niet alleen voor ons, maar ook voor onze steeds maar groeiende aantal loyale klanten.
Het aantal medewerkers werd in het eerste jaar op de nieuwe locatie steeds groter, en gloednieuwe posities binnen het bedrijf werden geboren. Innovatie stond altijd op nummer 1, en het nu bekende Unisport WebTV-concept werd bedacht. Ons geheel eigen WebTV-kanaal, waar recensies van voetbalschoenen, interviews met voetballers en productvideo's centraal staan. Tot slot werd een klein team samengesteld om dagelijkse blogs te schrijven over de nieuwste voetbaluitrusting. We deden dit alles om onze klanten een rijkere ervaring te kunnen bieden, en hen bekend te maken met alle ins en outs die nodig zijn voor een degelijke, voetbal-gerelateerde winkelervaring.