20 jaar met Nike | Nieuwe, maar klassieke Nerazzurri look
Het seizoen 2018/19 betekent het 20e jaar samenwerking tussen FC Internazionale Milano en Nike. Om deze samenwerking eer te bewijzen combineert het nieuwe thuistenue van de club elementen van twee fanfavorieten van het verleden: het eerste Nike tenue van seizoen 1998/99 en het tenue van 2010/11. Enjoy!
De laatste wedstrijd van het 2017/18 seizoen voor Inter Milaan is meteen een uiterst beslissende wedstrijd. De Nerazzurri nemen het op tegen Lazio in de laatste Serie A speelronde voor de strijd om de laatst overgebleven plaats die recht geeft op directe plaatsing voor de groepsfase van de Champions League volgend seizoen. Icardi & Co. zullen op de toppen van hun kunnen moeten presteren om de plaats veilig te stellen. Van Inter wordt immers altijd, zo ook volgend seizoen, verwacht dat ze in Italië meedoen om de allerhoogste plaatsen.
Voor de wedstrijden van het volgend seizoen heeft Nike vandaag Inter Milaan's thuisshirt 2018/19 gepresenteerd, dat de klassieke zwart, blauw en gouden look bevat.
“There is no better way to celebrate two decades of success than by going back to the start of this relationship while also drawing inspiration from a stylistic high point,” verklaart Pete Hoppins, Nike Football Apparel Senior Design Director.
Bivendien zit er op de voorkant van het shirt een subtiele grafische vorm verwerkt, dat gemaakt is om te lijken op de huid van een slang, wat verwijst naar Inter's bijnaam 'Il Biscione', wat De Grote Ringslang betekent. Deze vorm is te zien aan de binnenkant van de blauwe strepen, en is een gewaagde keuze voor het tenue. Ten slotte maken de gouden Swoosh en 'Nerazzurri' logo's het Inter Milaan thuisshirt 2018/19, wat een eerbetoon is aan de tenues van de late jaren '00.