AC Milan 2018/19 thuisshirt | Een nieuw tijdperk voor 'Il Diavola Rossonero'
In Milaan staat een nieuw tijdperk op het punt van beginnen. Een tijdperk waarin de combinatie van PUMA en AC Milan wekelijks op de velden te bewonderen is. Na meer dan 20 jaar van samenwerking met adidas, heeft AC Milan vanaf dit seizoen PUMA uitverkozen tot leverancier van hun iconische shirt. Om die samenwerking af te trappen is er een prachtig AC Milan 2018/19 thuisshirt gemaakt.
Het nieuwe PUMA AC Milan 2018/19 thuisshirt wordt gevoerd met de energie van de fans, en de Milanese cultuur en passie. Het eerste door PUMA gemaakte tenue zal de geschiedenis en tradities van AC Milan in ere houden en gaat terug naar de oorsprong van de club om inspiratie op te doen.
Het nieuwe 2018/19 thuisshirt heeft, vanzelfsprekend, een zwart-rood gestreept patroon. Dit is vanzelfsprekend omdat dit patroon in gebruik is geweest sinds de oprichting van de club in 1899. De rode kleur werd destijds uitgekozen om de vurige passie voor de sport van de Milanese spelers te representeren. De zwarte kleur stond op zijn beurt symbool voor de angst van tegenstanders die het tegen Milan moesten opnemen.
Het 2018/19 thuisshirt is gemaakt met een eenvoudig en klassiek design. Een kraag met knopen is gebruikt om een connectie te leggen tussen het huidige shirt en die van de vroege 20ste eeuw. Een dergelijke kraag voegt meteen zoveel klasse toe aan het shirt als je het ons van Unisport vraagt! De legendarische tekst ‘Il Diavolo Rossonero’, wat vertaalt naar het Nederlands 'De Rode Duivel' betekent, is terug te vinden in de nek. Dit is gedaan om de volgende beroemde quote van oprichting Herbet Kilpin te herinneren:
“We zijn een team van duivels. Onze kleuren zijn rood als vuur en zwart om angst in onze tegenstanders op te wekken.”
Gaat hieronder verder.
Dit is met recht het begin van een nieuw tijdperk te noemen voor AC Milan. PUMA heeft dit dan ook meegenomen in het ontwerp van het nieuwe 2018/19 thuisshirt. Deze is geïnspireerd door de jeugdige energie en creativiteit van de stad, terwijl de passie van de fans is gereflecteerd in het nieuwe tijdperk van aankomende jeugd-exponenten en de honger naar nieuwe titels. Dit is het begin van een nieuw Milan.